Functioneel applicatiebeheerder

Zie jij jezelf als de verbindende schakel tussen ICT en de organisatie? Zoek jij een mens- én procesgerichte rol. Dan pas jij in deze nieuwe functie van: 

Functioneel applicatiebeheerder (32-40 uur)   

Over de functie:

Ons bedrijf is marktleider in het leveren van betrouwbare data als het gaat om gedragingen en (voertuig)bewegingen binnen het domein verkeer, handhaving, veiligheid en milieu. De data wordt door middel van kenteken- en videocamera’s gegenereerd. Door onze in-house ontwikkelde applicaties worden projecten van begin tot eind vlekkeloos doorlopen. 

Als functioneel applicatiebeheerder ben je het eerste aanspreekpunt bij vraagstukken, incidenten of wensen vanuit de business die betrekking hebben op het door onszelf ontwikkelde Service Management Systeem. Je bent verantwoordelijk voor het gebruiken, beheren en bewaken van de applicatie. Ook verzamel, vertaal en bepaal je wijzigingsverzoeken in het systeem. Daarmee ben jij de schakel tussen gebruikers en ontwikkelaars. Tot slot test je de wijzigingen en begeleid je de implementatie. Bij complexe projecten en aanbestedingen maak je deel uit van een projectgroep waarbij jouw aandacht vooral uitgaat naar de impact van het project op de applicaties. Al deze taken vragen om snel te kunnen schakelen en gelijktijdig overzicht te houden over de prioriteiten.

Tevens ben je actief bezig om problemen op voorhand te signaleren en deze op te lossen of te verbeteren. Dit in combinatie met de service- en storingscoördinatoren. Je bent een aanvulling op de Servicedesk afdeling en hebt directe lijnen met onze ICT afdeling. Voor de specifieke kennis en vaardigheden wordt een interne training aangeboden.

Jouw taken:

  • Het beheren en optimaliseren van de applicatie(s)
  • Je bent nauw betrokken bij het ontwikkel- en implementatieproces van nieuwe features en systemen
  • Het testen van nieuwe releases/productinnovaties 
  • Het ondersteunen van gebruikers en oplossen van problemen
  • Applicatie inrichting (beheer van users, profielen, rechten en basis data)
  • Maken en onderhouden van systeemdocumentatie en gebruikershandleiding
  • Trouble-shooting en operationele problemen oplossen
  • Borgen en verbeteren van proces- en systeemverbeteringen
  • Samenwerken met de projectleiders, de service / storingscoördinators en het monitoring team 

Jouw profiel:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Kennis van en/of ervaring met agile werken, ITIL en/of BiSL sterkt tot aanbeveling
  • Snel kunnen schakelen en goed en efficiënt plannen
  • Nauwkeurig, kritisch en gestructureerd kunnen werken
  • Oplossingsgericht en proactief
  • Communicatief vaardig, goed in teamverband kunnen werken
  • Een beheerder die denkt vanuit het bedrijfsbelang
  • Dienstverlenende instelling, je voelt je medeverantwoordelijk voor het resultaat

Wij bieden:

  • Werken in een hecht team met een drive om samen naar het beste resultaat te streven.
  • Een informele en gezonde sfeer met wekelijks vers fruit en de mogelijkheid voor biljart, dart of tafeltennis
  • Een groot zonneterras en leuke personeelsuitjes (van padellen tot alleskunner)
  • Een aantrekkelijk salaris met goede secundaire voorwaarden (pensioenregeling, reiskostenvergoeding en bedrijfsfitness)
  • Volop ruimte om je te ontwikkelen bij een innovatief en dynamisch bedrijf!

Interesse? Stuur dan je cv en motivatie naar: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Over het bedrijf:

De vraag naar en belang van data wordt steeds groter. Connection Systems is een sterk innovatief familiebedrijf. Middels verschillende technologieën en slimme sensoren worden de ingewonnen verkeers- en crowddata in het openbaar gebied gebruikt voor het uitvoeren van verkeersonderzoeken, verkeershandhaving en observaties in opdracht van overheden zoals steden/provincies, Rijkswaterstaat en Openbaar Ministerie. Steden en wegen worden milieuvriendelijker, er ontstaan veiligere verkeerssituaties, er is minder fileleed, kortom er wordt een veiligere en duurzamere leefomgeving nagestreefd!